Myom

Miyomların Belirtileri genelde şikayet vermez ancak büyürse adetlerde değişiklikler, daha fazla kanama, daha uzun veya daha sık adet dönemleri, adet sancısı (kramplar), adet dışı zamanlarda vajinal kanama, fazla kan kaybına bağlı kansızlık, ağrı, baskı hissine bağlı sık tuvalet hissi , rahimde ve karında büyüme, gebelikte düşükler ve kısırlıkla sonuçlanan çocuk sahibi olamama ve bu belirtilerden başka sorunlar olabilir. Bu yüzden herhangi bir belirti durumunda operatör doktor Bade ILGIN Antalyada Konyaaltı bölgesinde Kadın Hastalıkları ve Doğum kliniği danışmalısınız.

Tanı yöntemi Ultrasonografi, Salin infüzyon sonograsisi (SİS), Histeroskopi ,Histerosalpingografi (HSG), Laparoskopi ,Magnetik rezonans görüntüleme (MRI) ve bilgisayarlı tomografi (BT) ile konulmaktadır.

Tedavisi sorun getirmeyen ve küçük olan veya menopoza yaklaşan bir kadında görülen miyomlar sıklıkla tedavi gerektirmez. Ancak hastada belirtiler oluşunca tedavi gerekir fazla kanamalı ya da ağrılı adet dönemleri, adetler arasında kanama, kanser endişesi ve hızlı büyüme gibi başka bir tümörün ayrımının yapılamaması genelde hızlı tedavi gerekir. Miyomun büyümesinde hızlı artış, kısırlık ,kasık ağrısı, miyomların durumuna, boyutuna göre ilaç ya da cerrahi tedavi yöntemlerinden biri hastanın yaşına göre değerlendirilir ve tedavi yöntemi kullanılır.

Miyom Tedavisinde Bade ILGIN Antalyada Konyaaltı bölgesinde Kadın Hastalıkları ve Doğum kliniğinde Myomektomi ile Rahmi yerinde bırakarak miyomları cerrahi yöntemle tek tek çıkarıyoruz. Rahmini muhafaza ettiğimiz için hastanın çocuk sahibi olabilme şansı korunmuş ve bir organ kaybından korunma şansı vardır. Uterin Arter Embolizasyonunda Bu yöntemle rahme giden kan damarları tıkanır. Bu, miyomların büyümesine olanak sağlayan kan akışının kesilmesine ve dokuların ölmesine neden olur ve doku küçülmesi sağlanır ancak olumsuz yan etkileri vardır.